Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

Vandaag Geraardsbergen (70km)

Na een lekkere spaghettimaaltijd gisteravond in het centrum van Mechelen richting jeugdherberg en samen slapen op de kamermet een vlaming ( zeg geen belg) en een spanjool. na enig gesnurk aangehoord te hebben toch in slaap gevallen en vanmorgen na een goed ontbijt vertrokken richting Aalst - Ninove en aangekomen in de jeugdherberg het Schipken in Geraardsbergen. Was een mooie fietstocht langs de Dender en ik mazzelkont mooi weer en de wind wordt zelfs een beetje mijn vriend. Ik had graag wat verder gereden maar gezien de conditie van mijn achterste even wat rustig aan. Kost tijd zeggen ze.straks mee-eten met 40 jongeren en wat ouderen maar eens rustig van de mooie natuur genieten. morgen richting Frankrijk. iedereen de groeten, en Ria Denekamp iedereen kan zelf inloggen, ik ben er zeker meer vergeten. Alsd je je email adres intypt krijg je vanzelf de post van mij. Geld wel voor meerdere waarvoor mijn excuses. Nou vanvond maar eens de muur van Geraardsbergen bekijken .... niet klimmen Joost...... groet ik jullie

Willem.

Richting Mechelen 86 km.

Dag om bij te komen.........vandaag heel Belgie fietst wat een gezellig gezicht. fietsen langs mooie stadjes Retie, Kasterlee en als klapstuk Mechelen.Wind nog steeds niet mijn vriend, valt gewoon tegen. maar goed er zullen nog wel meer obstakels komen. zadelpijn begint zich ook te melden.... kortom ben blij dat ik vandaag maar 86 km hoef.Flink gerust aan de gezellige terrasjes met altijd wel peleton wielrenners die lekker hun pinteke drinken.Stempel gescoord in de prachtige kathedraal van Mechelen. zo meteen een lekker happie op de Grote markt..... en morgen richting Geraardsbergen. Foto.s volgen nog. aan iedereen de groeten.... ben blij met jullie aandacht.. SMS......... elke avond even contact met Marja.

We zijn op weg. Vessem 159 km.

Gisteren nog lekkermet de hele familie gegeten vandaag eindelijk op weg. Uitgezwaaid door de hele familie en Bennie was ook nog even gekomen..... Leuk.Nog even trots op de foto met Boris en Guusje.Afscheid nemen en even slikken......maar gauw weg......Samen met Joost en Sjors ...Toch een mooi gebaar. in een mooi tempo over Loenen richting Arnhem.... koffie gedronken met appelgebak natuurlijk ( calorien) namen we afscheid.. weer even slikken.... ben trots op mijn jongens. en toen met mooi weer maar de wind fors tegen richting Nijmegen....... Nuenen....teveel kilometers... goede les ging boven mijn krachten. Opgevangen door br. Fons van de Kafarnaum hoeve met een frisje lekker onder de douche .... een kleine wandeling om de spieren een andere beweging te geven.... toen naar bed en sliep snel. Les voor vandaag...... niet weer van deze afstanden. te weinig oog gehad voor het brabantse land..... nog contact gehad met Marja... naar bed!

Welkom op mijn web-log!

Beste familie, vrienden en bekenden!

Zoals beloofd mijn web-log wat ik zal gaan bijhouden op mijn fietsttocht richting Compostella. A.s zaterdag 7 meivertrek ik om 8.30 uur, en en mijn eerste etappe is richting Vessem bij Eindhoven. Ik heb er echt zin in, en hoop dat ik de tocht mag gaan halen, ik heb met forse ondersteuning van Marja een leuke voorbereiding achter de rug. Op zich al een mooie tijd. Ik zal proberen zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen..maar er als het niet kan houdt het op.....Ik wilgraag nual al diegenebedanken die me geholpen hebben met de voorbereidingen en hun support. Verder ben ik mijn mailinglijst waarschijnlijk wat mensen vergeten.....ik hoop dat andere ze attent maken op mijn log.

Nog wat kleiningheden gekocht.

Vandaag met Marja naar Winterswijk (Obelink) om nog wat kleinigheden aan te schaffen. Goede drinkbussen......een afritsbroek en nog even rondgeneusd in deze grote zaak in vrije tijds artikelen. Daarna een gezellige afspraak met Jos en Hetty in Barlo.....bij Aalten.Ze stonden daar op een SVR camping.Jos is een vriend van me.We zijn veertig jaar gelden bijna samen begonnen op de toenmalige St.Josephstichting en hebben in die tijd veel met elkaar opgetrokken.We speelden in een bandje en hebben veel plezier gehad.Jos en Hettyzijn nahun opleiding richting Amsterdam-Amstelveen vertrokken.We onderhouden nog steeds contact ,en blijven elkaar volgen.

Paaswake Apeldoorn.

Vanavond met Marja naar de Paaswake geweest in de St.Josephkapel van GGnet in Apeldoorn.Was een gezellige-sfeervolleviering..mooie liedjes en goede tekst.. een aantal bekende clientenaanwezig. Ja was zinnig en zinvol......en idd we kregen het licht van Pasen....dus dit lichtje gaat mee ..en als ik Compostela mag bereiken ga ik het opsteken voor Thijs en voordiegene die met me 'meezweven'....Marja..mijn kinderen en kleinkinderen..mijn broers Ton ..en Fons..en voor dierbaren die wellicht wat extra licht kunnen gebruiken wat niet geleverd kan worden door de Nuon of Essent.

Lekker getraind en mijn laatste Franse les.

Gisteren lekker getraind,prachtig weer.... graadje of 24. Richting Apeldoorn gefietst even langs bij mijn oude werkgever GGnet .Raar om op zo,n manier het terrein te komen oprijden,allerlei mensen die je al jarenlang kent en hun leventje (moeten)leiden op het mooie terrein van de voormalige St.Josephstichting. Verder heb ik een rondje Veluwe gefietst ..richting .Vaassen-Elspeet-Harderwijk- Langs het Veluwemeer naar Elburg-Oldebroek-Heerde en dan met het pontje over de IJsel weer naar huis. (120 km) Al mijn spullen zijn nu wel voor elkaar....en het begint te kriebelen... 7 mei begint er aan te komen. Vanavond mijn laatste Franse les gehad, was echt een gezelligegroep.... en we hebben wat geleerd het afgelopen jaar van madame Monique Michel. Alhoewel ik de detailsvan het Frans nog steeds nietmeester ben zalik me toch in hoofdlijnen wel gaan redden. Voor het Spaanse gedeelte van de tocht neem ik maar een klein zakwoordenboekje mee............ kan niet alles tegelijk!

Wat trainingsarbeid. (140 km)

Vanmorgen bij het opstaan gordijnen open...ja mooi fietsweer! Geen regen en eenaangename temperatuur om te fietsen.. Doel was Nijmegen...het is heen enterugongeveer 140 km en dat is precies de afstand die ik de eerste dagwil gaan fietsen naar Vessem bij Eindhoven. De heenreis verliep goed...beetje klimmen richting Woeste Hoeve.... rap afdalen naar Arnhem ... en via Elden en Elst over de 'snelbinder' ....zo noemt men de fietsbrug die aan de spoorbrug over de Waal bij Nijmegenis gemaakt. Een fraaie fietsbrug. In Nijmegen zag ik tot mijn verwondering een naamplaat van GGnet aan de Oranjelaan. Grappig en toch wel iets bekend en vertrouwds voor me. Daarna bij een neef (Ruud) van Marja eenbakkie koffie gedronken en even bijgepraat en toen weer via Arnhem-Velp- Dieren-Brummen-Zutphen weer terug naar huis. Echt een mooie omgeving !Lekker gefietst maar wel goed moe!! Thuisgekomen lekker onder de warme douche en daarna met Marja even bijpraten onder het genot van een bordje broccoli! Prima gevoel van deze dag..alleen ik moet toch eens kijken naar een andere fietsbroek.... ding is gewoon niet goed.Zeem of wat daar voor doorgaat is na een aantal km fietsen gewoon een kleffe bal geworden waar je tijdens het fietsen alleen maar behoorlijklast van hebt.Begint irritant te worden.Moet echt een goede fietsbroek gaan kopen!