Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

Pamplona 1720 km.

Beste mensen,

Na twee dagen hard werken op de fiets......Pyreneeen over en niet van die kleine colletjes...... Col de Ibaneta 16 km klimmen..maar Opa red het tot nu toe goed. Mijn zoon Sjors zegt gewoon naar je lichaam luisteren..tsja even wennen...maar hij heeft gelijk. Soms even aan de kant van de weg onder een boom in de schaduw gaan liggen.....lekker uitblazen en wat drinken....De ergste hurry is uit me, ik kan nu ook gewoon denken komt wel goed. En ik heb geluk, mooi weer.... soms wat te warm..en ik kom qua onderdak redelijk uit altijd. Nu slaap ik weer in een oud klooster (6 euro) midden in het centrum van Pamplona ...wat een mooie stad trouwens......met wel 80 andere pelgrimanten..... zit ook wel eigenaardig volk tussen trouwens..dat terzijde...... Ik was vanmorgen nogal erg zenuwachtig voor de eerste klimmaar het kwam goed...ik zit in een hoog onzekerheids klimaat ..van hoe het gaat en waar kom ik terecht..maar tot nu toe...op het eind van de dag als ik ergens lig heb ik een tevreden gevoel alhoewel ik thuis wel mis. Marja de kinderen..Wout en niet tevergeten Boris en Guusje.... tsja...komt wel weer.Ik heb dagelijks contact met Marja en de kinderen die leven echt geweldig mee. We doen het dan ook een beetje samen... alleen ik fiets dan ): Johan mijn zitvlakproblemen zijn over en ik heb goed geluisterd naar je raad..elke dag fietsbroek wassen als ik ergens onder de douche sta. Ik kan julie nu vertellen dat de eerste week er een moment is geweest dat ik dreigde op te geven vanwege die problemen. Maar goed hier is het ook gelukkig voor elkaar gekomen. Ik zit te overwegen om een rustdag in te lassen..lig ver voor op mijn schema van terugvlucht....morgen maar eens kijken. Het is hier echt Baskenland...... de hele cultuur is Baska... veel Spaanse aanduidingen zijn onleesbaar gemaakt. S´¨ avonds veel kinderen op straat..gezellig! Beste mensen de foto´s die ik maak kan ik nog niet laten zien..duurt geweldig lang dat up loaden..dus komt wel als ik terug ben. Frans P ,ik hoop dat het met jearm weer wat beter gaat......je hebt wat meer geluk nodig......nou ja rondje Nederland fietsen met Jopie komt wel. Welkom Mariet en Wilma Barendse,Henk van Dieren leuk dat julllie meereizen ..enne Mariet het is wel iets voor jou (jullie)denk ik..dus aan het trainen zou ik zeggen want dat is echt een noodzaak voor zo´n trippie. Wel ik ga zo met een Ier wat eten in het centrum van Pamplona..ik groet jullie allemaal en tot ziens!! Willem.

Reacties

Reacties

Marleen

Hé pap, al weer een stuk verder! Je gaat echt hard! Wat goed dat je weer een verhaaltje schrijft. Blijft leuk om te lezen. Leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet. Doe lekker rustig aan daar in de bergen. Hier alles goed. Vandaag mooi weer en de kids weer lekker gespeeld op het dagverblijf. Boris vanavond natuurlijk weer gevoetbald op het veldje. Schilder is bijna klaar. Huis staat weer goed in de verf. Morgen paspoort voor Guusje en mijzelf regelen. Wout is nu aan het volleyballen. Nou, dat was het weer zo'n beetje.
Heel veel fietsplezier en je gaat het echt wel redden!
Zet hem op.

Lieve groetjes van ons!

Edith

Hoi Willem, Eerlijk gezegd dacht ik toen ik "Pamplona" zag staan - dat kan toch niet..nu al. Maar het even op de kaart opgezocht en ja, het ligt toch echt waar ik dacht dat het lag... Geweldig Willem. En die Pyreneeen in 2 dagen.. doe het nu maar even rustig aan..! Ik geniet van je verhalen...je bent zo lekker eerlijk...( je wou toch feed-back...) dat maakt dat je ook echt mee kunt leven..
Vandaag zijn de prints die ik besteld heb van je portretfoto aangekomen. Die gaan dus morgen naar Marja.. kan ze nog even naar een foto van je kijken voor je weer thuis bent.
Intussen zitten wij volop in de voorbereidingen voor Amerika. Duurt nog een week..
Heb je eigenlijk nog veel frans gesproken... je zei er niets over... maar nu baskisch... dat zal wel lastiger worden:-) Sterkte met de laatste loodjes! En liefs, Edith

Nadia

Wat ga jij snel! Voel me lichtelijk a-sportief bij het lezen van jou berichten. Hou vol, knap werk! Groetjes Nadia

Bernadette

Ik heb ze geroken de rozen , de blaren en ik ben door het leven verguisd en verwend
..maar mannen van 60 staan midden in het leven ,
Mannen van 60 weten dromen zijn teer
Mannen van zestig …glimlachen meer.
Godfried Bomans

moest ik aan jou denken Willie!
Succes verder!!

Wout

Tjeemig, in 2 dagen de pyreneeën over! Wel aardig voor een man op leeftijd :) Doe rustig aan zou ik zeggen en geniet van het baskenland! Je terugvlucht ga je zeker halen als je in dit tempo blijft doorfietsen.

Groeten,
Wout

Anette Mandemaker

Hoi Willem,
Knap hoor dat je het al zo lang hebt volgehouden! Ga door he, ondanks je onzekerheden...(positief blijven denken he! Je kunt het!). Geniet ervan en veel succes onderweg!
Hartelijke groetjes; enne...die "boom" houden we nog tegoed he!

Jan en Anke van 't Land

Wij hebben de Camino voor de 2e keer gefietst, ook in 2009. Mede door het zeer leuke contact met Willem, die we meerdere keren onderweg hebben ontmoet en de fijne gesprekken is onze Camino weer geslaagd!!
groetjes Anke en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!