Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

Villar de Mazarife 2167 km

Beste mensen,

Heeft een paar dagen geduurd, maar weer wat nieuws. Mijn rustdag op 30-5in Burgos is me goed bevallen,ik merkte aan mijn lijf dat ik te weinig nieuwe energie kon opbouwen. Dus beetje uitgeslapen....als je wilt lukt dat dus even niet..... maar goed lekker lui liggenis ook niet verkeerd. De was maar eens helemaal goed gedaan alhoewel er genoeg een zg Compostela geur blijft houden..... Daarna de stad Burgos in....kathedraal bekijken ..tsjee wat een protserigheid en en een weelde en machtsvertoon van allerlei lieden doorde eeuwen heen. Zo kan die man uit Nazareth dat never nooit bedoeld hebben... maar goed Willem ..cultuur... daarna lekker wat door de straten gelopen en natuurlijk een paar ijsjes meegepikt... je hebt uiteindelijk wel wat verdiend he..... maar goed een rustdag is genoeg.. en de spaanse tv op je hotelkamer is ook een kakafonie van mooie dames en ellenlange herhalingen van nieuws en voetbal en basketbal. Op tijd slapen en de volgende dag fietsen..juist Willem.... Lekker vroeg vertrokken uit Burgos..over de grote weg de stad uit...wind in de rug en richting Tiera de Campos..de beruchte Spaanse hoogvlakten tussen Burgos en Leon. Lekker 85 kmgefietst tot Carrion de los Condes... beetje stoffig Spaans stadje met een bomvolle alberque van zusters van Santa Clara... nou lekker met een mannetje-vrouwtje of 16 op een veel te kleine kamer...de hele nacht wel iemand die snurkt of naar het toilet gaat..maar 5 euro per overnachting ..je mag niet mopperen Willem..... gisteren dure hotelkamer gehad..... niet zeuren. Maar goed vandaag er weer op tijd uit (je moet gewoon 8 uur eruit wezen) en een zoete koek voor ontbijt met een blikkie KAS lemon en weer door de Tiera de Campos..wat een ellenlange vlakten er komt geen einde aan. Wel een mooi gezicht al die honderden mensen die de tocht lopen en het tikken van de Nordic stokken. Als fietser voel ik me dan wel bevoordeeld..ik moet er niet aan denken lopen... Maar goed er zijn ook diverse elite lopers en fietsers... complete peletons Italianen (mooie Mario´s ) met volgauto en al! Of een paar Nederlanders die hun vrouwen met de caravan vooruit sturen en de heren onderweg bedienen van voeding en drank.... kan allemaal. Vandaag heb ik 100 km gefietst en het ging lekkker...Compostela roept en THUIS trouwens ook. Begin in het stadium te komen dat ik het allemaal wel gezien heb..wil wel naar huis.. maar goed even doorzetten nog! Ik heb vandaag een alternatieve route gereden rond Leon, ik had geen zin meer in een drukke stad.. gewoon wat omrijden door wat dorpjes en aangekomen in een goede en nette alberque in Villar de Mazarife. Lekker douchen-was doen-en eten... en ik heb al wat leuke mensen gezien...en op tijd slapen....beetje moe! Morgen trekt de karavaan weer verder richting Astorga-Ponterferada. Allemaal de groeten !!

Willem.

Reacties

Reacties

Gerard

Je gaat lekker Willem, respect hoor! Maar morgen ga ik ook fietsen hoor en dat is ook best zwaar :-).
Nog ff en dan kun je je weer richting op de reis andersom.
Je kunt het Willem.

Litania

Vooruit, ik ben eveneens solidair en stap morgen ook op de fiets. Weet nu al zeker dat mijn respect voor jou alleen maar toegenomen is als ik daar na een kilometertje of 30 weer vanaf stap! Heb echt bewondering voor je!
Groetjes maar weer,
Litania

ria koning

Hoi Willie,
Op de kaart lijkt het nog maar een paar cm. Maar hoop dat je over een kleine week toch je einddoel hebt bereikt, en wegen de laatste loodjes niet zwaar maar steeds lichter. Je inspireert menigeen met je fietsen. Rudolf en ik zijn vorige week (windstil weer) naar Kampen op de fiets geweest. Krijg hierdoor nog steeds meer bewondering voor je. Goed dat je er weer naar verlangt om thuis te zijn. Maar ik weet dat het thuisfront ook blij zal zijn als jij er weer bent. Ja, ik denk wel eens," halverwege de berg is het uitzicht ook mooi", maar jij gaat de top halen. Ben trots op zo'n broer. (en dat na een total-knee-ok). Lieve groeten, Ria.

Nadia

Hou vol Willem, je gaat super!
Ik reed daar een paar jaar geleden ook van Leon naar Vigo en vond het toen ook al zo afzien op die vlakte! Héét in die auto ;)!
Keep on rollin'! Nadia

Rudolf Koning

Goed om te vernemen, dat het goed met je gaat.
Ik wil je voor de laatste paar honderd kilometers het beste toewensen. Dat de weer- en alle andere goden je maar welgezind mogen zijn en je Jacobus in goede conditie de hand mag schudden! Tot ziens
groet van Rudolf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!