Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

El Acebo 2231 km

Beste mensen,

Vandaag een korte (65 km ) op Hemelsvaartdag. Maar een pittige....4 pittige beklimmingen tussen de 6 en 10 procent naar Acebo vlak voor Ponferrada. Vanmorgen wat laat uit bed rond 8.30 uur, fietsen ging goed en het klimmen viel me vandaag niet tegen. Passeerde zelfs wat Italiaanse jonkies bij de beklimming vande Cruz de Ferro...een groot houten kruis op 1500 meter waarhet de symboliek is om je laatste zware steen neer te leggen die je bij je hebt. Ik heb een kleintje neergelegd.... Maar de fietstocht op zich was een beauty..prachtige vergezichten.... en de temperatuur was goed om te fietsen. Nog opgefietst met een ned echtpaar uit Noordwijk..gezellig. Na de beklimmingen was er een afdaling van 15 km....ja je wordt er voor gewaarschuwd maar je zit voortdurendin de remmen..samen afdalen met een vriendelijke Spanjool...Rond 16.30 uur aangekomen in een alberque..hatstikke druk maar nog plek voor Willem. Ik heb begrepen dat er ook door het thuisfront stevig gefietst is..dus solidariteit all over world op H¨vaart. Zelfs Gerard en Litania....... zie maar... ze kunnen het wel!Morgen wacht nog een forse beklimming van de Cebreiro 9-10 % en de Alto de Polo en dan gaan we langzaam maar zeker afdalen richting Santiago de Compostela....het einddoel ! Ik hoop volgende week woensdag in het vliegtuig te zitten richting Nederland, en dan om ongeveer 19.00 uur landen op vliegveld Eindhoven. Is ook een mooi vooruitzicht! Iedereen bedankt voor de lieve woorden..en support... Groeten Willem.

Hella

Hoi Willem,

Tjee, wat een aantal km heb je al gereden. Wat zal dat afkicken zijn de eerste dagen wanneer je weer terug bent, of ga je dan afbouwen met fietsen? Ik heb bewondering voor je, maar ik hou me toch maar bij het volleyballen.

Groetjes Hella

Menno en Roely

Hoi Willem,

We volgen, na een weekje vakantie, je verhalen weer met veel bewondering! Nog even volhouden...

Groetjes!

Renate

Ha Willem,

Je gaat goed man... nog even en je hebt je doel bereikt. 'k Heb echt diep respect voor je.
Ik heb vandaag ook heerlijk gefietst... over de dijk van de IJssel richting Deventer. Even lekker bij 't water gezeten.

Hou vol hé!
groeten,

Renate

johan hafkamp

Het gaat goed Willem,bij het afdalen meer de achterrem gebruiken en liefs de voorrem helemaal niet.in de bochten dus de achterrem er op en blijven trappen zo kom je ook goed de bochten door .hoe meer je klimt hoe makkelijker het gaat .Nog even vol houden en nog fijne dagen gr. Johan