Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

Belorada (50 km voor Burgos) 1910 km

Beste mensen,

Zo weer een stukkie verder in de geschiedenis van St. Jacobus. Alhoewel ik het nu wel een beetje gehad met al die oude kerken en stoffige dorpen waar je door fietst. Ik ben in vergelijking met Frankrijk in een heel ander decor terecht gekomen. Wat leeft hier die Camino (zo noemt men de tocht der pelgrims.) Ik kijk mijn ogen uit, hier lopen gewoon honderden mensen met een rugzak richting Compostela. Afgelopen nacht geslapen in een alberque met 7 nationaliteiten...wat een verhalen en achtergronden..... ik heb nooit geweten dat deze tocht zo mondiaal beleefd wordt vooral door jonge mensen. Maar goed als oudje had ik wel het voordeel dat een knappe Braziliaanse mijjn eten klaarmaakte in de gemeenschappelijke cocino. Ik fiets een andere route dan de lopers maar soms ga je een stukkie gelijk op..en wat ik soms zie aan strompelpartijen...tsja..... Compostela halen is lijden heb ik gehoord..maar er zijn grenzen. Ik volg het allemaal een beetje op afstand, en geniet van het mooie weer.... de mensen ..en het in de namiddag ergens landen en dan lekker douchen en wat eten en drinken met mensen die je niet kent. Ik doe het nu een beetje rustig aan, heb de tijd....niet meer dan 80 km per dag....beetje lezen en rusten... en soms wat aan de bar met deez en gene. Gisteren nog met een Amerikaans meisje uit Seattle....Ja mijn dochter Marleen is daar ook op vakantie geweest (Vancouver Island)..oh what funny...en Opa trots foto´s laten zien van zijn dochter en zoons en Guusjeen Boris . Typische vakantiepraat. Maar wel dappere mensen ,met weinig op zak..zo´n tocht..Amerikanen ... ze durven meer.. sky is the limit enzo.

Joost; was leuk de groeten van jouw groep, ze leven dus een beetje mee, doe de groeten terug aan de jongelui. Beetje aardrijkskunde..... Spanje aardig groot land hoor.....

Maandag is Wout jarig .....mijn schoonzoon...ook alvast van harte natuurlijk..trotse vader van Boris en Guusje! Feestje moet ik overslaan...maar maken we wel goed!

Beste mensen, groeten aan iedereeen !!!!

Reacties

Reacties

Gerard

Een groot respect Willem. Wat gaat het lekker. Mooi al die verhalen. Veel succes, blijf je volgen hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!