Wil-opweg-Compostella.reismee.nl

Stempelen ..... (:

Als pas gepensioneerde heb ik het al weken een vakantiegevoel. Lekker..maar toch wel iets gonsends op de achtergond ..geen Apeldoorn meer......meer dan 8000 dagen mensenwerk.... Raar..maar goed ik ben bij deez en gene wat aan het klussen geslagen en vermaak me wel. Geen gevoel van druk ..of dit moet nog gebeuren..nee ik heb de tijd. Ik moet het dak van de veranda nog vervangen.. de schoorsteen opnieuw aan metselen... ja er isnog genoeg te doen. Maar dat bewaar ik maar voor na mijn fietsttocht. Vanmorgen mijn eerste stempel voor mijn credential (zie foto)gehaald bij het parochiesecretariaat van de Broederenkerk.Hier komthet'het elfstedenachtige'om de hoek kijken...alhoewel ikals goed opgevoed katholiek (zelfs misdienaar geweest) me altijd aangetrokken heb gevoeld tot het onwetendekom ik praktisch niet meer in de kerk.Het instituut kerk waar ik als kind ook goede herrinneringen aan bewaar, is zich de laatste jarenaardig aan het opblazen door bovenmenselijke arrogantie. Maar goed..mooie kergebouwen bezichtigen....en hun eeuwenlange tradities een beetje invoelen...ja ik verheug me er op.Mijn gevoel volgende en het jarenlang omgaan met mensen met forse (psychiatrische) problematiek doet mij geloven in een niet alleenratio.. er is meer tussen hemel en aarde. Ik hoorde een mooie tekst vaniemand die de tocht ook heeft gefietst.......zoek niet de weg... de weg vindt jou!!! Ben benieuwd...vooral naar de steile gedeeltes (:Terugkomend op de Credential het is een soort stempelkaart van het St. Jacobusgenootschap www.santiago.nl voor onderweg om op het eindpunt in Santiago deCompostella een 'diploma' te krijgen en dat je ook idd de z.g. Jacobusroute heb gefietst. De bedoeling is dat je deze kaart elke daglaat afstempelen bij voorkeur in een kerk of kathedraal..maar een plaatselijke VVV is ook goed....Omdat ik de Broederenkerk (St.Lebuini) als de moederkerk in Deventer beschouw vond ik het wel passend om mijn eerste stempel daar te laten zetten. Een aardige mw. informeerde naar mijn tocht, en wenste me veel succes. Daarna nog even bij ex-collega Lonneke gezelligkoffie wezendrinken en toen weer huiswaarts.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!